Strona startowa | O mnie | Blog | Linki | Napisz do mnie
 
A to ja
 

Marek Szewczyk fot. Włodzimierz Sierakowski


Marek Szewczyk

ÔÇ×Ka┼╝de rozwi─ůzanie by┼éo z┼éeÔÇŁ, czyli przepraszam i bij─Ö si─Ö w piersi

Nadesłany przez Marek Szewczyk 25.07.2016, 20:00:19 (1886 odsłon)

Okazuje si─Ö, ┼╝e moja interpretacja wydarze┼ä z CSI*** w Jakubowicach jest niew┼éa┼Ťciwa. A zatem zaczynam od posypania g┼éowy popio┼éem i przeprosin, przede wszystkim pod adresem komisji s─Ödziowskiej i jej przewodnicz─ůcego. Sprawa jest bardziej z┼éo┼╝ona, ni┼╝ to wygl─ůda na pierwszy rzut oka. Aby zrozumie─ç, na czym polega┼é ból g┼éowy s─Ödziów, musz─Ö to wszystko przedstawi─ç chronologicznie. A wi─Öc zajmie to nieco miejsca i czasu, prosz─Ö si─Ö zatem uzbroi─ç w cierpliwo┼Ť─ç.



Luzaczka Abdullaha Alsharbatly’ego posz┼éa do biura zawodów w pi─ůtek wieczorem, aby go  zg┼éosi─ç do sobotniego fina┼éu srebrnej rundy. Us┼éysza┼éa, ┼╝e nie mo┼╝e on w tym finale wystartowa─ç, bo si─Ö do niego nie zakwalifikowa┼é. I tu – jak si─Ö potem okaza┼éo – pope┼éniony zosta┼é pierwszy b┼é─ůd. O tyle rozumiem biuro zawodów, ┼╝e ten b┼é─ůd pope┼éni┼éo, no bo jak to mo┼╝liwe, aby kto┼Ť, kto nie ko┼äczy dwóch konkursów srebrnej rundy poprzedzaj─ůcej fina┼é, mia┼é w nim prawo wystartowa─ç? Logiczne si─Ö wydaje, ┼╝e jest to niemo┼╝liwe.

 

A jednak jest inaczej. Kluczowym s┼éowem jest „udzia┼é”. W finale srebrnej rundy – zgodnie z propozycjami - mia┼éo prawo wystartowa─ç 100 najlepszych zawodników bior─ůcych udzia┼é w tej rundzie. Klasyfikacja tych zawodników – punktowa – by┼éa stworzona na podstawie wyników obu wcze┼Ťniejszych konkursów. Zwyci─Özca otrzymywa┼é tyle punktów, ilu zawodników przyst─ůpi┼éo do tego konkursu (taking part in the competition). Alsharbatly nie uko┼äczy┼é obu konkursów na koniu Bacardi, ale – jak si─Ö okazuje – to mu nie zamyka┼éo drogi do fina┼éu. On tylko nie zdoby┼é ani jednego punktu. Ale poniewa┼╝ w ca┼éej rundzie startowa┼éo ok. 60 zawodników, to wszyscy zyskiwali prawo startu w finale! Nawet Alsharbatly. On tylko nie mia┼é ┼╝adnych punktów na koncie, by┼é ostatni na tej li┼Ťcie. Ale by┼é, bo propozycje mówi─ů, ┼╝e wa┼╝ny by┼é sam udzia┼é (participation) cho─ç w jednym konkursie poprzedzaj─ůcym fina┼é.

Jest to mało logiczne, ale tak jest. Tak to zostało zapisane.

 

Sam Alsharbatly pocz─ůtkowo spokojnie przyj─ů┼é informacj─Ö, ┼╝e nie mo┼╝e wystartowa─ç w finale srebrnej rundy. Jednak kiedy na koniu AD Argos wygra┼é konkurs br─ůzowej rundy, widocznie kto┼Ť mu uzmys┼éowi┼é, ┼╝e przecie┼╝ on ma prawo wystartowa─ç w finale rundy srebrnej. No to przyszed┼é do s─Ödziów i powiedzia┼é, ┼╝e on chce w tym finale wystartowa─ç w┼éa┼Ťnie na koniu AD Argos, ┼╝e ┼╝─ůda tego, bo biuro zawodów wprowadzi┼éo go w b┼é─ůd. Na zastrze┼╝enie s─Ödziów, ┼╝e przecie┼╝ ju┼╝ na tym koniu startowa┼é i nie mo┼╝e po raz drugi wystartowa─ç, a poza tym co z nagrod─ů za pierwsze miejsce w konkursie br─ůzowej rundy? Na to by┼éy wicemistrz ┼Ťwiata stwierdzi┼é, ┼╝e prosz─Ö bardzo, mo┼╝na go wykre┼Ťli─ç z wyników br─ůzowej rundy, on odda nagrod─Ö, ale chce wystartowa─ç w finale rundy srebrnej.

 

Wspó┼éczuj─Ö s─Ödziom, bo jak mi powiedzia┼é Marek Zaleski, s─Ödzia g┼éówny – i tu si─Ö z nim w pe┼éni zgadzam – „ka┼╝de rozwi─ůzanie by┼éo z┼ée”. Niedopu┼Ťci─ç Alsharbatly’ego do fina┼éu srebrnej rundy -  mo┼╝e on zg┼éosi─ç protest, który trzeba b─Ödzie rozpatrzy─ç pozytywnie i po fakcie, przy zielonym stoliku, przyzna─ç mu pierwsze miejsce i wyp┼éaci─ç drug─ů nagrod─Ö pieni─Ö┼╝n─ů dla zwyci─Özcy, bo ta pierwsze by┼éaby dla tego, który wygra┼é na parkurze.

Dopu┼Ťci─ç reprezentanta Arabii Saudyjskiej do fina┼éu srebrnej rundy – to z kolei jest z┼éamanie przepisu o tym, ┼╝e ko┼ä mo┼╝e startowa─ç tylko raz dziennie.  I tak ┼║le, i tak niedobrze.

 

Przewodnicz─ůcy komisji s─Ödziowskiej Marek Zaleski wraz z s─Ödzi─ů FEI Radovanem Salkiem z Czech w porozumieniu z dyrektorem sportowym zawodów reprezentuj─ůcym komitet organizacyjny wybrali rozwi─ůzanie z wykre┼Ťleniem by┼éego mistrza ┼Ťwiata z wyników konkursu br─ůzowej rundy, a dopisaniem go do fina┼éu srebrnej. Gdyby nie zaj─ů┼é p┼éatnego miejsce, albo zaj─ů┼é p┼éatne, ale dalsze, nie by┼éoby tego wielkiego ha┼éasu, jaki si─Ö rozleg┼é po tym, jak wygra┼é. Trzeba uczciwie powiedzie─ç, ┼╝e w tym wypadku ryzykowa┼éy obie strony: i Alsharbatly (bo konia mia┼é ju┼╝ po jednym konkursie), i komitet organizacyjny. Na nieszcz─Ö┼Ťcie – dla organizatorów – wygra┼é. No i trzeba by┼éo wyp┼éaci─ç drug─ů nagrod─Ö dla zwyci─Özcy o odegra─ç dwa hymny.

 

Ca┼é─ů ta sprawa si─Ö okaza┼éa bardziej skomplikowana, ni┼╝ si─Ö wydawa┼éa na pierwszy rzut oka. Mam nadziej─Ö, ┼╝e przeczytaj─ů to zawodnicy, w┼Ťród których oburzenie by┼éo - zdaje si─Ö - du┼╝e, o czym ┼Ťwiadczy ich zachowanie podczas rundy honorowej. Mam na my┼Ťli tak┼╝e zawodników zagranicznych, do których by─ç mo┼╝e te wyja┼Ťnienia tak┼╝e dotr─ů; cho─çby za po┼Ťrednictwem polskich kolegów.

A ja jeszcze raz przepraszam zarówno s─Ödziów, jak i organizatorów, ┼╝e da┼éem si─Ö zwie┼Ť─ç prostej – na pierwszy rzut oka – interpretacji tego incydentu.

Marek Szewczyk 

 
Komentarze s─ů w┼éasno┼Ťci─ů ich autor├│w. Tw├│rcy serwisu nie ponosz─ů odpowiedzialno┼Ťci za ich tre┼Ť─ç.

Autor W─ůtek
Go┼Ť─ç
Wys┼éano: 29.07.2016, 23:17  Uaktualniono: 30.07.2016, 0:14
 profesjonalizm x 4
Je┼╝eli takie ma by─ç prezesowanie autora po listopadzie, jak poziom dziennikarstwa-blogerstwa lub jak poziom w┼éasnej interpretacji jako s─Ödziego, to czarno wygl─ůda ten zwi─ůzek. Najpierw b┼éyskawiczna sensacja na blogu (by┼éa jaka┼Ť konsultacja z kim┼Ť, kto by┼é na miejscu ?), po 3,5 godzinach b┼éyskawiczne sprostowanie pisane pod dyktando ? A jako s─Ödzia ┼╝adnej w┼éasnej interpretacji - a na dodatek wprowadzenie w b┼é─ůd czytelnik├│w -> z┼éamaniem przepis├│w by┼éo dopuszczenie konia dwa razy, dopuszczenie zawodnika by┼éo w porz─ůdku !!! Przecie┼╝ skoro zawodnika wprowadzono w b┼é─ůd, to jak go dopuszczono do Srebrnej Rundy dlaczego musia┼é na tym samym koniu jecha─ç ? Przecie┼╝ mia┼é jeszcze dwa inne. By┼éy v-ce mistrz nie wiedzia┼é, kt├│rym koniem jecha─ç konkurs o du┼╝e pieni─ůdze i punkty do LR ? Kto┼Ť si─Ö go przestraszy┼é ? Ani mu si─Ö start Argosem nie nale┼╝a┼é, ani dodatkowa druga nagroda w wys. 5000 EUR dla nast─Öpnego Holendra si─Ö nie nale┼╝a┼éa - szkoda Organizatora, bo atmosfera nie by┼éa za fajna.
Odpowiedz

Autor W─ůtek
Go┼Ť─ç
Wys┼éano: 26.07.2016, 7:51  Uaktualniono: 26.07.2016, 13:26
 .
Zaraz, zaraz, ale wykre┼Ťlenie post factum zawodnika na jego ┼╝yczenie z br─ůzowej rundy nie zmienia tego, ┼╝e para ju┼╝ raz startowa┼éa. Skre┼Ťlenie wydarzenia na papierze nie cofa czasu, start mia┼é miejsce i tego si─Ö nie zmieni, zatem ko┼ä nie powinien startowa─ç po raz drugi. Zawodnika mo┼╝na by┼éo, owszem, zakwalifikowa─ç do rundy srebrnej, konia - nie. Je┼Ťli pan Alsharbatly mia┼é prawo do drugiego startu, m├│g┼é dosi─ů┼Ť─ç czegolwiek, nawet kija od miot┼éy - ale nie swojego konia. Czy s─Ödziowie nie mogli "wyczy┼Ťci─ç sytuacji" na tej podstawie ?...
Odpowiedz

Autor W─ůtek
Go┼Ť─ç
Wys┼éano: 26.07.2016, 14:31  Uaktualniono: 26.07.2016, 17:43
 Odp.: .
A od kiedy dopisuje si─Ö zawodnika do konkursu w czasie jego trwania, w dodatku na sam koniec listy startowej w konkursie z rozgrywk─ů (co daje mu mo┼╝liwo┼Ť─ç startowania w rozgrywce jako ostatni, z pe┼énym przegl─ůdem sytuacji) a w dodatku wpuszczenie go na parkur w trakcie konkursu, podczas r├│wnania pod┼éo┼╝a, aby m├│g┼é si─Ö go nauczy─ç?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Zasady komentowania*
Zawsze akceptuj komentarz zarejestrowanego u┼╝ytkownika.
Tytuł*
Nazwa*
E-mail*
Strona www*
Tre┼Ť─ç*
Kod potwierdzaj─ůcy*

Kliknij tutaj, aby od┼Ťwie┼╝y─ç obrazek, je┼Ťli nie jest wystarczaj─ůco czytelny.


Wpisz znaki widoczne na obrazku
Kod rozróżnia małe i wielkie litery
Liczba pr├│b, kt├│re mo┼╝esz wykona─ç: 5