Nieprecyzyjna informacja

Data 29.04.2016, 18:25:59 | Temat: Felietony

Nie trzeba było długo czekać na oficjalną informację w kwestii, kto będzie organizatorem aukcji Pride of Poland i Dni Konia Arabskiego w sierpniu tego roku w Janowie Podlaskim. Dziś (29 kwietnia) w samo południe w siedzibie Agencji Nieruchomości Rolnych odbyła się w tej sprawie konferencja prasowa. Po niej rozlała się po mediach informacja, że tym nowym organizatorem będą Międzynarodowe Targi Poznańskie. Nie jest to informacja precyzyjna.


Organizatorem bÄ™dzie Stadnina Koni Janów Podlaski. MiÄ™dzynarodowe Targi PoznaÅ„skie bÄ™dÄ™ tylko technicznym podwykonawcÄ….

Na czym bÄ™dzie polegać ich rola, wyjaÅ›niÅ‚a mi to upoważniona przez MTP do udzielania informacji w tej kwestii Iwona Kasprzak. Choć zastrzegÅ‚a, że umowa miÄ™dzy MTP a stadninÄ… nie jest jeszcze podpisana (trwajÄ… rozmowy w celu sprecyzowania szczegóÅ‚ów), ale jej bardzo ogóle, kilkuzdaniowe wyjaÅ›nienie jest jasne. MTP bÄ™dÄ… odpowiadać za technicznÄ… stronÄ™ caÅ‚ej infrastruktury (namioty, catering, parkingi itp.) potrzebnej do przeprowadzenia narodowego pokazu oraz aukcji. Z samÄ… aukcjÄ… nie bÄ™dÄ… miaÅ‚y nic wspólnego. A ponieważ my, koniarze ze Å›wiatka sportowego wiemy, że wszystkie zawody wchodzÄ…ce w skÅ‚ad cyklu Cavaliada sÄ… pod tym wzglÄ™dem przygotowywane bez zarzutu, o tÄ™ stronÄ™ aukcji możemy być spokojni.

Tak na marginesie, w sytuacji, kiedy MTP są tylko technicznym podwykonawcą, nie było konieczności ogłaszania w tej sprawie przetargu.

 

GÅ‚ównym organizatorem aukcji bÄ™dzie Stadnina Koni Janów Podlaski. Zrealizowany zatem bÄ™dzie scenariusz, o którym mówiÅ‚ swego czasu minister Krzysztof Jurgiel, a wspieraÅ‚y go w tym wÅ‚adze Agencji. PamiÄ™tamy wszyscy ten zarzut, że stadniny niepotrzebnie oddaÅ‚y aukcjÄ™ w rÄ™ce zewnÄ™trznego podmiotu, który na tym zarabiaÅ‚, a przecież mogÅ‚y zarobić same stadniny. No to teraz janowska spóÅ‚ka bÄ™dzie mogÅ‚a siÄ™ wykazać. SprawnoÅ›ciÄ… organizacyjnÄ… i zarobkiem.

 

Nie jestem w tej kwestii optymistÄ…. GÅ‚ównie chodzi o to, kto bÄ™dzie siÄ™ zajmowaÅ‚ kontaktami z potencjalnymi klientami. PeÅ‚niÄ…cy obowiÄ…zki prezesa Marek Skomorowski, który nie zna jÄ™zyka angielskiego, nie zna żadnego z dotychczasowych klientów, a konia arabskiego do niedawna widziaÅ‚ tylko na obrazku? Mateusz Leniewicz-Jaworski? Owszem jÄ™zyk angielski zna, ma nawet pewnÄ… wprawÄ™ w poÅ›redniczeniu w handlu bÄ…dź dzierżawach koni arabskich, niektórych klientów zna, ale jeÅ›li bÄ™dzie tak rzetelnie wykonywaÅ‚ swoje zadania, jak rzetelnie napisaÅ‚ swoje CV, to broÅ„ nas Panie Boże od takiego organizatora. Nie mówiÄ…c już o tym, że niektórzy z potencjalnych klientów oficjalnie odciÄ™li siÄ™ od niego, dezawuujÄ…c jego CV. Nie bÄ™dÄ… zachwyceni, gdyby przyszÅ‚o im kontaktować siÄ™ w sprawach aukcji wÅ‚aÅ›nie z nim.

 

Janowska spóÅ‚ka musi być zatem wzmocniony na tym newralgicznym odcinku – kontakty z klientami, znajomość takich kwestii, jak katalog, zasady aukcji, wyszukanie aukcjonera, reklama, umiejÄ™tność szukania potencjalnych sponsorów, itp.

Nowo powoÅ‚any wiceprezes ANR Karol Tylenda wykonaÅ‚ już jeden sensowny ruch (michaÅ‚owskie konie trenera Adama Wyrzyka). KibicujÄ™ mu, aby udaÅ‚o mu siÄ™ wykonać nastÄ™pny. Ten wzmacniajÄ…cy ANR i stadniny przed aukcjÄ…. Bo wbrew temu, co niektórzy mówiÄ… i piszÄ…, wszyscy koniarze i wszyscy arabiarze trzymajÄ… kciuki, aby aukcja siÄ™ udaÅ‚a.

Marek Szewczyk

 





Ten artykuł pochodzi ze strony HipoLogika Marka Szewczyka
https://hipologika.pl

URL tej publikacji:
https://hipologika.pl/modules/news/article.php?storyid=192